BTSO Gıda Sektörü Temsilcileri Anuga 2017 Fuarı’na Çıkarma Yaptı

  • BTSO - Küresel Fuar Acentesi
  • BTSO - Küresel Fuar Acentesi
  • BTSO - Küresel Fuar Acentesi
  • BTSO - Küresel Fuar Acentesi
  • BTSO - Küresel Fuar Acentesi
  • BTSO - Küresel Fuar Acentesi
  • BTSO - Küresel Fuar Acentesi
  • BTSO - Küresel Fuar Acentesi
  • BTSO - Küresel Fuar Acentesi
09.Ekim.2017


BTSO Küresel Fuar Acentesi Projesi kapsamında gıda sektörü temsilcileri, Anuga Yiyecek ve İçecek 2017 Fuarı’na çıkarma yaptı. BTSO Yönetim Kurulu Üyesi Aytuğ Onur, sektörün üretimdeki başarısını ihracata da yansıtmayı hedeflediklerini söyledi.

 

Bursa iş dünyasının yurt dışına açılması ve rekabekçiliğini geliştirmesini hedefleyen BTSO, yeni bir organizasyona daha imza attı. Ur-Ge ve Küresel Fuar Acentesi Projesi kapsamında Bursalı gıda sektörü temsilcileri, Almanya’nın Köln kentinde önemli iş görüşmeleri gerçekleştirdi. Gıda sektörünün çeşitli alanlarında üretim yapan BTSO üyeleri, ikili iş görüşmelerinin ardından Anuga Fuarı’nı ziyaret etti. Alanında dünyanın en büyük fuarı olan Anuga Fuarı’nı inceleyen Bursa iş dünyası temsilciler, hem sektördeki yeni gelişmeleri yakından gördü hem de global markalarla işbirliği anlaşmasına imza attı.

REKOR KATILIM

BTSO heyetinin Anuga Fuarı ziyaretini değerlendiren BTSO Yönetim Kurulu Üyesi Aytuğ Onur, fuarın Bursalı firmalar açısından oldukça verimli geçtiğini vurguladı. Sektörün kalbinin attığı ve yeni ürünlerin görücüye çıktığı Anuga Fuarı’na 4 sene önce 25 kişilik bir heyetle geldiklerini hatırlatan Onur, bu yıl bu rakamın 3 kat arttığını vurguladı. Onur, “Anuga Fuarı’na ilk defa bu kadar yoğun bir katılımla ziyarette bulunduk. Sektörlerimizin ihracatına güç katacak organizasyonlarımıza devam edeceğiz” dedi.

“İHRACATTAKİ KABİLİYETİMİZİ ARTIRIYORUZ”

Türkiye ile Almanya arasındaki ticaretin uzun yıllara dayandığını ifade eden Onur, Bursa’da 1100’ü aşkın firmanın Almanya ile ticaret yaptığını vurguladı. Bursa’nın Almanya’ya yaklaşık 1.8 milyar dolarlık bir ihracatının olduğunu dile getiren Onur, şöyle konuştu: “Bu ihracatın yüzde 10’u tarım ve gıda ürünlerinden oluşuyor. Bu yüzden Almanya pazarı bizim için önemli. Firmalarımızın yoğun katılımı da bunun bir göstergesidir.”

“DÜNYA BİREYSELLEŞMEYE GİDİYOR”

Aytuğ Onur, dünyada gıda alanında inovasyon odaklı çalışmaların olduğunu belirterek, “Dünya artık bireyselleşmeye doğru gidiyor. Hazır yemeklere doğru yoğun bir ilgi var. Fuarda rakiplerimizin neler ürettiğini görme imkanı bulduk. Bu doğrultuda ürünlerimizi geliştirme fırsatını yakalıyoruz” diye konuştu.

“ŞİRKETLERİMİZİN İHRACAT HEYECANI ARTIYOR”

Anuga Fuarı Heyet Başkanı ve BTSO Meclis Üyesi Burhan Sayılgan, 2 yılda bir düzenlenen Anuga Fuarı’na bu yıl Türk katılımcıların yoğun ilgi gösterdiğini söyledi. BTSO üyelerinin fuarda önemli iş görüşmeleri gerçekleştirdiğini kaydeden Sayılgan, “Türkiye’deki firmaların katılımı her yıl yüzde 20 oranında artıyor. Firmalarımızın üretimdeki kalitesi de bizi gururlandırıyor. Ekonomi Bakanlığı’nın destekleriyle ‘Bursa Food Point’ kurumsal kimliğiyle çalışmalarını sürdüren Gıda UR-GE Projesi ve Küresel Fuar Acentesi’nin firmalarımıza katkısı tahminlerimizin ötesinde oldu. Fuar ve ikili iş görüşmelerinde imza atılan sözleşmeler, firmalarımızın ihracata olan heyecanının da göstergesidir” ifadelerini kullandı.

HOLLANDA’YA BİTKİSEL ŞAMPUAN SATTI

BTSO Üyesi Hasan Hüseyin Sarı, BTSO’nun organizasyonu sayesinde sektörün geleceğini daha net gördüğünü söyledi. Almanya programı kapsamında önemli iş bağlantıları kurduğunu dile getiren Sarı, “Her sene fuara geldiğimde şunu görüyorum. Daha önce hayranlıkla baktığımız ürünleri ve üreticilere şimdi ders verir nitelikteyiz. Birçok konuda bazı şeylerin önüne geçmişiz. Organizasyonumuzda Hollandalı bir firma ile bitkisel şampuan ihracatı konusunda anlaşma yaptık. Bu önemli bir adım. Ziyaretçi olarak geldiğimiz fuarda ihracat yapmayı başardım. Bazı yabancı firmalarla da görüşmemiz oldu. Onlar da olumlu sonuçlandı. Bursa’ya işbirlikleriyle dönüyorum” dedi.

7 BİN 405 ŞİRKET STANT AÇTI

Fuar ziyareti kapsamında Aytuğ Onur ve Burhan Sayılgan, Anuga Fuarı’nda stant açan Bursalı firmaları da ziyaret ederken, Türkiye’nin Köln Başkonsolosu Hüseyin Emre Engin ile de bir araya geldi. Öte yandan 11 Ekim tarihine kadar ziyaretçilerini ağırlayacak olan Anuga Fuarı’na, 107 ülkeden 7 bin 405 şirket stantlı katılım sağladı. Türkiye, 298 firmasıyla İtalya, Almanya, İspanya ve Çin’in ardından 5. ülke oldu. Fuara Bursa’dan ise yaklaşık 15 firma katılımcı olarak yer aldı.

Küresel Fuar Acentesi Projesi çerçevesinde BTSO tarafından düzenlenen iş gezisine KOSGEB de önemli destek sağlıyor. KOSGEB tarafından proje kapsamındaki organizasyona katılan firmaların ulaşım, konaklama, tercümanlık, rehberlik ve fuar giriş ücretleri için yüzde 50 oranında yakın ülkeler için 3.000 TL, uzak ülkeler için ise 5.000 TL’ye kadar destek veriliyor.

BTSO Gıda Sektörü Temsilcileri Anuga 2017 Fuarı’na Çıkarma Yaptı
BTSO Gıda Sektörü Temsilcileri Anuga 2017 Fuarı’na Çıkarma Yaptı
BTSO Gıda Sektörü Temsilcileri Anuga 2017 Fuarı’na Çıkarma Yaptı
BTSO Gıda Sektörü Temsilcileri Anuga 2017 Fuarı’na Çıkarma Yaptı
BTSO Gıda Sektörü Temsilcileri Anuga 2017 Fuarı’na Çıkarma Yaptı
BTSO Gıda Sektörü Temsilcileri Anuga 2017 Fuarı’na Çıkarma Yaptı
BTSO Gıda Sektörü Temsilcileri Anuga 2017 Fuarı’na Çıkarma Yaptı
BTSO Gıda Sektörü Temsilcileri Anuga 2017 Fuarı’na Çıkarma Yaptı
BTSO Gıda Sektörü Temsilcileri Anuga 2017 Fuarı’na Çıkarma Yaptı