İhracatta ‘Junioshow’ Farkı
                                Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) tarafından Küresel Fuar Acentesi (KFA) organizasyonunda, BEKSİAD, UTİB ve UHKİB işbirliğiyle düzenlenen Junioshow Bursa Uluslararası Bebe, Çocuk Hazır Giyim&Çocuk İhtiyaçları Fuarı sona erdi. Fuarı, 3 günde 50’yi aşkın ülkeden 1.000’in üzerinde yabancı alıcı ziyaret etti. Yurt içinden gelen binlerce ziyaretçinin de katılımıyla fuar, sektörün dış ticaret hacmine katkı sağladı.
    
                                
                                
                                
                                
                                
                                Bebe ve çocuk konfeksiyonu sektörünün Türkiye’deki en önemli buluşmaları 
arasında yer alan Junioshow Fuarı, 14-16 Kasım tarihlerinde ziyaretçilerini 
ağırladı. Bursa Uluslararası Fuar Merkezi’nde 50 ülkeden 1.000’den fazla yabancı 
alıcının ziyaret ettiği fuarda 70’i aşkın firma, 2024 – 2025 yılı bebe çocuk 
giyimi trendlerini belirleyen koleksiyonlarını görücüye çıkardı.
Fuar Yaklaşık 50 Ülkeden İş Profesyonelini Ağırladı
BTSO’nun Ticari Safari Projesi ve KFA Fuarcılık’ın çalışmaları kapsamında 
dünyaca ünlü markaların satın almacıları da fuarda firmalarla bir araya geldi. 
Yabancı alım heyetlerinin yanı sıra yurt içinden de yüzlerce misafiri ağırlayan 
fuar, sektörü aynı çatı altında buluşturdu. Ticaret Bakanlığı destekleriyle Bebe 
ve Çocuk Konfeksiyonu Sektörü UR-GE Projesi kapsamında düzenlenen B2B 
organizasyonu ile de firmalar çok sayıda yabancı iş insanıyla yeni anlaşmalara 
imza attı.
Fuar Sektöre Nefes Verdi
BTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Kuş, bebe ve çocuk konfeksiyonu 
sektörünün dünyaya açılmasına öncülük eden Junioshow Fuarı’nın firmalara önemli 
bir güç kattığını söyledi. Junioshow’u dünyanın farklı coğrafyalarından 
nitelikli alıcıların ziyaret ettiğini dile getiren İsmail Kuş, “Ekonomide 
yaşanan zorlu döneme rağmen 1.000’i aşkın alıcıyı Bursa’da firmalarımızla 
buluşturduk. Zor bir dönemde sektörümüzün nefes almasını sağlayan güzel bir 
etkinliğe imza attık. Özellikle Avrupa, Afrika, Ortadoğu ve Rusya bölgesinden 
nitelikli müşteri portföyünü kentimizde firmalarla aynı masada buluşturduk. 
İnşallah bundan sonraki süreçte daha fazla müşteri ve alıcıyı Bursa’da misafir 
etmeyi hedefliyoruz.” dedi.
Stok Maliyetleri Azalacak
Fuarın yeni tarihi ve yeni konsepti ile ziyaretçileriyle buluştuğunu hatırlatan 
İsmail Kuş, şöyle devam etti: “2024 yılı itibariyle artık yılda bir kez 
düzenlenecek fuarda firmalarımız yaz ve kış kreasyonlarını sergileyecek. Fuarın 
yeni tarihi ile firmalar çok fazla stok maliyeti olmadan, direkt sipariş alarak 
zamanında ürünlerini tamamlayıp müşterilerine ulaştıracak. Fuar ile firmalarımız 
önümüzdeki süreçte ihracatını artırmayı sürdürecek.”
“Yeni Konsept ve Yeni Tarih Sektöre Heyecan ve Umut Verdi”
BEKSİAD Başkanı Ömer Yıldız, fuarın sektörün geleceğine dair umut ve heyecanı 
artırdığını söyledi. Fuarı yeni markaların, yeni yüzlerin ziyaret ettiğini 
belirten Yıldız, “Bursa bebe ve çocuk konfeksiyonu sektöründe önemli bir yere 
sahip. Biz kendi etiketlerimizle, kendi tasarımlarımızla yaptığımız üretimlerin 
büyük bir bölümünü direkt müşterilerimize satmaya çalışıyoruz. BTSO ile 8 yıl 
öncesinde başlayan ihracat yolculuğumuz önemli bir noktaya ulaştı. Fuarlarla 
ürünlerimizi nitelikli alıcılarla buluşturuyoruz. Dünyanın içerisinde bulunduğu 
duruma rağmen ihracat için canla başla çalışıyoruz. BTSO Başkanımız Sayın 
İbrahim Burkay başkanımız vizyoner bir isim. Önümüzdeki dönemde KFA Fuarcılık’ın 
daha başarılı işler yapacağına inanıyorum.” ifadelerini kullandı.
“Dünyanın Dört Bir Yanından Alıcılarla Görüştük”
Fuar katılımcılarından Bebekevi tekstil firmasının sahibi Serkan Çetintaş, ilk 
günden bu yana Junioshow Fuarı’nda yer aldıklarını söyledi. Fuarda birçok yeni 
müşteriyle karşılaştığını söyleyen Çetintaş, “Dünyanın dört bir yanından 
müşterilerle görüştük. Afrika’dan Avrupa’ya, Asya’dan Balkanlar’a çok çeşitli 
bir müşteri popülasyonu vardı. Bu durum bizi çok etkiledi. Doğru seçimler 
yapılmış. İkili iş görüşmeleri sayesinde firmalarımız bu fuardan çok ciddi 
kazanımlar elde edebilir. Başkanımız İbrahim Burkay’ın vizyonu çok geniş. 
Başkanımıza ve bu organizasyonda emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.” 
ifadelerini kullandı.
“Sektörün Canlılığı İçin Fuarlar Çok Kıymetli”
Fuar katılımcısı Sedat Şengül, yeni stantlarla yeni bir döneme girdiklerini 
belirterek, “Fuar çok verimli geçti. Yabancı katılımcı sayısı tatmin edici 
düzeyde. Daha önce görmediğimiz ülkelerden ziyaretçiler gördük bu sene. Sektörün 
canlılığı için fuarları çok kıymetli buluyorum. Bu tarz organizasyonlar sadece 
fuar katılımcılarına değil, sektörün tüm paydaşlarına katkı sağlıyor.” dedi.
“Moskova’ya Döndükten Sonra İmzaları Atacağız”
Fuara gelen yabancı alıcılar da organizasyonun her geçen dönem çıtayı daha 
yukarıya taşıdığını söylediler. Rusya’dan gelen Ozon firması yetkilisi Anna 
Grıgorova, Junioshow’a ilk defa katıldığını ve fuarı çok beğendiğini belirterek, 
“Ciddi görüşmeler gerçekleştirdik. Moskova’ya döndükten sonra firmalarla tekrar 
iletişim kurup iş birliği içerisine gireceğiz. Türk ürün kalitesinden ve model 
çeşitliliğinden çok memnun kaldık. Daha önce görmediğim birçok modeli bu fuarda 
görme fırsatı yakaladım. Fuarın geleceğinin çok parlak olacağını düşünüyorum.” 
diye konuştu.
“Atılan İmzaların İlk Meyvesi Junioshow Oldu”
Kahire Ticaret Odası Hazır Giyim ve Ev Tekstili Oda Başkanı Mohammed Elsalam, 
yaklaşık 20 gün önce Türkiye’den Ticaret Bakanı Ömer Bolat ve iş insanlarından 
oluşan heyetin Mısır’ı ziyaret ettiğini hatırlattı. BTSO Yönetim Kurulu Başkanı 
İbrahim Burkay’ın da heyetin içerisinde olduğunu belirten Elsalam, “Kendisiyle 
orada bir protokol imzaladık. Türkiye ve Mısır arasındaki ilişkiler olması 
gerektiği gibi eskiye dönmeye başladı. Her iki ülke adına bu anlaşmaların 
hayırlı olacağını düşünüyorum. Junioshow’da Mısırlı firmalar da yer alıyor. Türk 
firmaları da Ocak ayında Mısır’da gerçekleştirilecek olan organizasyonda yer 
alacaklar. Junioshow fuarı yapılan anlaşmaların ilk meyvesi oldu. Fuarın yeni 
düzenini ve ürün çeşitliliğini çok beğendim. Birçok ziyaretçiyle görüşme 
fırsatım oldu. Onlardan da fuarın çok iyi geçtiğine ve beğendiklerine dair 
yorumlar aldım. Aynı kültürü taşıyan iki ülke olarak böyle bir organizasyonun 
düzenlenmesi beni gururlandıran bir durum. Zamanla üstüne katarak Junioshow’un 
çok daha ileriye taşınacağını düşünüyorum.” şeklinde konuştu.
“Aradıklarımızı Bulduğumuz Bir Fuar Geçirdik”
Gana’dan fuara ilk kez katılan firma sahibi Baaba Baidoo Otoo ise Bursalı 
firmaların ürünlerinin çok kaliteli olduğunu belirterek, “Birçok standı gezme 
fırsatım oldu. Ürünlerin hepsi bir birinden ilgi çekici. Daha önce katıldığım 
fuarlarda tekstil dışı sektörel ürünlerle karşılaşıyordum. Ben tekstil 
sektöründe iş yaptığım için aradığımı bulmak zor oluyordu. Ancak Junioshow benim 
firmam adına harika bir fırsat oldu. Aradıklarımızı bulduğumuz, sadece tekstil 
odaklı verimli bir fuar geçirdik.” dedi.